21 Mayıs 2014 Çarşamba

Çalışanlar için SGK'den rapor almanın yolu yordamı:

Hastasındır, kaza geçirmişsindir, doğum yapmışsındır vs. vs...

Hastanenizden verilen rapor ile (ki benim raporum özel hastanede verilen ve üzerinde "SGK GEÇERLİLİĞİ YOKTUR" mührü olmasına rağmen) işyerinin bağlı olduğu SGK'ye git. Numaramatikten 'Sağlık - Rapor' tuşu ile sıraya gir. Kimliğin yanında di mi!?
Oradaki embesil görevlinin (bana öylesi çattı) talimatlarına uy. Ne derse yap, uyma deliye!! Bir de psikoloji raporu almak için bunları baştan yapmak istemezsin...
Eğer bir insan tarafından yapıldıysa işlerin ve herhangi bir sorun yaşamadıysan; işin 30 dk. içinde bitmiş olmalı. Hemen yakın bir yerde çay iç, sigara iç, portakal suyu iç. Ne yaparsan yap bir güzellik yap kendine...
Oradan verilen evraklar ile (artık sistem hangi SGK hastanesini uygun gördüyse.. Bende Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi idi) evraktaki üst yazıda belirtilen hastanenin yolunu tut.
Buradan sonraki adımlar Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi içindir. Ancak ve sanırım ki prosedür tümünde aynıdır. Gitmeniz gereken birim "İdari Birimler" binasında "Evrak Kayıt".
Girin içeri, kara düzen ile bekleşin biraz. Orada oturan 5-6 kişiden biri ile illa göz göze geleceksiniz. Sakın bakışınızı kaçırmayın, durmadan kesin bakıştığınız kişiyi. Artık rahatsızlık boyutuna ulaştığında "buyrun, ne vardı?" Diyecektir. "Buyrun" demeyede bilir. Sorun etmeyin. Unutmayın o buyuran siz uygulayansınız. Hikmetinden sual olunmaz! Rolleri karıştırmazsanız işiniz kısa sürecektir emin olun. Derdinizi anlatın, kağıdınıza cici bir barkod yapıştıracaklar. Yeni talimatlara hazır mısınız? Elleri görelim!?
Şimdi o talimatlar geliyor;
Sonrası başhekim yardımcısı imza
Sonrası ilgili birime (ortopedi, iç hastalıkları vs.),
Başhekim yardımcısı için B binası 2. kattaki ilgili odaya gittim. Girişteki beyfendi, "geç kaldınız Dr.bey çıktı" dedi. Saat 15:30! Başka bir alternatifim olmadığından çaresizce kabullendim. "Yarın erken saatte gelin" dedi.
Eyvallah diyerek ayrıldım. Bu günlük bu kadardı.

Birkaç gün sonra tekrardan hastanenin yolu tutulur. Bu sefer eksik olan imzaları tamamlamak gerekiyor. Başhekim yardımcısı imzası için tekrar aynı yere gittim. Bu sefer akıllılık yaptım ve motorumla gittim. Ne olur ne olmaz?! A binası ile B Binası arası 500m!
Aynı adam aynı yerde.. Kıyafetine dikkat etmedim belki o da aynıydı...  Sekreter bu bir nevi. Kağıdı uzattım; bekleyen bir sürü insana aldırış etmeden... Aldı, okudu, inceledi, önüne arkasına baktı. Bekliyorum bir şey söyleyecek, komut verecek ben de gidip zart diye yapıcam.. Ama hiç konuşmadı? Belli ki bu gün birşeye canı sıkılmış. Biraz zaman geçsin diye bekledim. "Eee?" diyerekten mevzuya girmek istiyorum... da.. Ya terslerse?! Neyse sordum; "bekliyoruz galiba?" diye. -"Evet, dr.meşgul" dedi.
Bekleyenler arasındaki dedikodulardan anladım ki meşguliyeti namaz kılmak mış!! Yok lan dedim.. Hastane, sağlık, acil durum... Olur mu? Olurmuş! Söylendim ben ööle ortalığa. Gülümseyerek baktılar bana. Bir kadın "hişşşt duyacaklar" dedi. Yani anladım ki söz konusu namaz olunca kolun bile kopsa, namazının bitmesini bekleyeceksin hişşşt'ıydı bu! Ben de aranıyordum demek ki ama bulan çıkmadı. Neyseki ben linç edilmeden önce bu sekreter vatandaş anahtar ile odayı açtı. Dr.un odasından çıktı ve kapıyı tekrardan kilitledi. İçeride ne yaptı bilmiyorum, artık namazı mı bitti yoksa dr.un selamına mı denk getirdi de imzalattı ama imzalattı işte! Önemli olan da buydu. Masasındaki çekmecesinden çıkardığı mührü de bastı. Ohhh! Bir level daha atlamıştım!
Hemen aynı katta bulunan ortopediden imza almak gerekiyormuş. Oraya yöneldim. Kapıda "kapı açılsa da dalsak" bekleyenlerini ekarte ederek daldım dr.un huzuruna. Neyse ki o namaz kılmıyormuş. Ya da bitirmiş artık bilemiyorum. "Allah kabul etsin" dedim; mal mal baktı suratıma ne diyo lan bu gibisinden... Efendim şöyledir böyledir diyerekten durumu anlattım. Evraklarımı inceledi. Süresi geçtiğinden bik bik vs. bu işi A Binasında 3. kattaki "Sağlık Kurulu" halledecekmiş. Mesafe 500m dedim ya.. Haydi atla motora A binasına git. Merdivenlerin başında 1. Kat diye yazıyor. Çıktım bir kat; 2.Kat yazıyor. Bir kat daha çıktım martılar vardı orda. Martılara dedim böyle böyle.. Dediler ki burada 3. kat yok! Gördüğün gibi burası çatı. Yanımda biraz simit vardı verdim bunlara indim bir kat alta 2.kata. Sağlık Kurulu 2.Kattaymış!
Memur yerinde yok. Aynı bölümde başka bir memura sordum "birazdan gelir" dedi. Hakkatten de birazdan geldi. Şaşkınlığımı üzerimden atar atmaz tutuşturdum evrakları kadın memurun eline. Baktı ve bir şeyler söyleyerek aynı oda içinde başka bir odaya girdi. Kapı kilitli değildi. Anladım ki namaz vakti geçmiş. Giden kadındı gelen adam.. Adam olan memur da "bu evraklarla burada yapacak bir şey yok, B binasındaki (500m!) ortopedi kısmından 3 dr. imzalı heyet raporu alacaksın" dedi. Zümrüd-ü Anka'nın tüyünü getirsem olmaz mı? Olmaz... O kolay. Bunu hallet de görelim!
Atla motora B binasına git... Beni A binasına gönderen dr.un odasın hışımla gir (kapıdakiler kısmını hiç anlatmıyorum). Dr. kendini savunarak beni hemen iki kapı yan odaya yollarken (tam kapıdan çıkmak üzereyim) telefonla biriyle görüştü. Ben konuşmalarının içinde geçen "Memorial, eski rapor", gibi hashtag'lerden benimle ilgili görüşme yaptığını anladım ve bekledim. Beklemeyip iki yan odaya yollansaydım benim hakkımda varılan karardan bi haber A binası ile B binası arasında en kısa mesafe yol alma konusunda uzmanlaşmayı sürdürecektim. İyi ki beklemişim. Konuştuğu kişi Heyet Başkanı imiş. Bana bir kağıda gerekenleri yazarak yarın ilk söylediği yer olan A binasındaki Ortopedi Heyetinde saat 13:00 de olmamı söyledi. A Binası 3.kat olduğunu bu kez kağıda da yazmış dumkof!
Atla motora yeniden git A binasına. Ama emin olmak için gittim bu kez.
Danışmaya soruyorum ısrarla 2. kat diyorlar. Ben bu kez daha fazla ısrar edince "haaa bu girişte, şurda hemen yanda orası ama onlar sadece Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günü burdalar" demek zorunda kaldılar. Acaba Amerikan filmlerinde sıkça gördüğümüz bilgi alabilmek için para vermeyi akıl edebilseydim bu bilgiye daha önce ulaşabilir miydim diye düşünerek (bu gün Perşembe çünkü) onlara verdiği bu nadide bilgi için teşekkür ederek bu günkü SSK Okmeydanı maceramı bitirdim.
Bakalım yarın neler olacak?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder